• Czwartek, 12 Grudzień 2019

Witaminy dla mężczyzn na potencję

Problemy z potencją mogą mieć wiele przyczyn. Gdy więc pojawiają się, mężczyźni są przeważnie przygotowani na najgorszy scenariusz. Na szczęście, trudności z osiągnięciem, a potem również z utrzymaniem wzwodu, wcale nie muszą oznaczać groźnej choroby. Bardzo często są sygnałem wysyłanym przez organizm, któremu poprzez złą dietę i niezdrowy tryb życia nie dostarczamy wystarczających ilości witamin i składników mineralnych.

W jakiej formie podawać witaminy na potencję?

Panowie, którzy szukają rozwiązania swoich problemów z erekcją, często oddychają z ulgą dowiadując się, że mogą być one spowodowane niedoborem witamin. Zwykle natychmiast ruszają też do apteki po zestaw, w którym witamin będzie jak najwięcej. Czy jednak takie podejście jest rzeczywiście tak korzystne, jak wydaje się to samym zainteresowanym?

Lekarze zwracają uwagę przede wszystkim na to, że niedoborów witamin nie da się uzupełnić w jeden dzień. Można więc zaopatrzyć się w najdroższy preparat witaminowy dostępny w aptece, a i tak nie będzie się w stanie rozwiązać problemu w ciągu kilku dni. Organizm potrzebuje czasu, jeśli więc niszczyliśmy go konsekwentnie przez lata, nie możemy oczekiwać od niego, że natychmiast się zregeneruje. Nie jest też wcale powiedziane, że witaminy podawane w tabletkach zawsze są najlepszym rozwiązaniem. Owszem, są one wybawieniem, gdy braki są naprawdę duże, warto jednak stosować je przede wszystkim jako pomoc doraźną. Ich przyswajalność często nie jest wysoka (pamiętajmy, że zwykle mamy do czynienia z suplementami diety, a więc produktami, które w myśl polskiego prawa nie muszą być badane pod kątem rzeczywistej skuteczności). Nawet, gdy wejdziemy w posiadanie solidnej mieszanki witaminowej, musimy zresztą być ostrożni. Może się okazać, że rozleniwimy w ten sposób nasz organizm, który nie będzie starał się pobierać potrzebnych mu składników wprost z pożywienia.

Jakie witaminy na potencję?

Chyba najważniejsza witamina na potencję, która musi być obecna w męskiej diecie, to witamina D. Już to, że jest znakomitym przeciwutleniaczem sprawia, że trudno przechodzić obok niej obojętnie. Nie bez znaczenia wydaje się jednak i to, że jej niedobory mogą prowadzić również do obniżenia stężenia testosteronu, bez którego trudno o potencję i wysokie libido. Witamina D jest uzupełniana dzięki ekspozycji ciała na promienie słoneczne, gdy jednak pogoda do tego nie zachęca, możemy szukać jej choćby w nabiale, jajach oraz morskich rybach.

Także obecność witamin z grupy B powinna być mocno zaznaczona w męskiej diecie. Niedobory mogą pociągać za sobą wyjątkowo poważne konsekwencje. Prowadzą nie tylko do obniżenia ilości męskich hormonów w organizmie, ale i do problemów z płodnością. Warto więc postarać się, aby dieta składała się z produktów pełnoziarnistych i orzechów, również tą grupę witamin można jednak dostarczać organizmowi jedząc ryby. Panowie muszą się też bronić przed niedoborami witaminy A. Te są szczególnie niebezpieczne dlatego, że potrafią wpływać niekorzystnie na poziom testosteronu i pogarszać jakość materiału genetycznego.