• Czwartek, 12 Grudzień 2019

Suplementy diety na potencję - czy warto je przyjmować?

Męska potencja to temat, który dla wielu jest drażliwy. Problemy z osiągnięciem i utrzymaniem erekcji miewają coraz młodsi mężczyźni. Przyczyn jest bardzo wiele - często za te problemy odpowiada niezdrowy tryb życia, mało snu, dużo stresu, niedobór ruchu. Zdarza się też, że problemy z erekcją wynikają z ogólnych problemów zdrowotnych. Na rynku dostępne są nie tylko leki wspomagające wywołać i utrzymać erekcję, ale też suplementy diety wspomagające potencję w dłuższym okresie. Czy warto je wypróbować?

Suplementy na potencję - czy warto je przyjmować?

Suplement diety do dodatek, który pozwala uzupełnić ewentualne braki substancji odżywczych w pożywieniu. Aby mogły zadziałać, należy przyjmować je przez dłuższy czas. Nie można też liczyć na natychmiastowe i spektakularne efekty ich działania. Suplementy diety na potencję to dobre rozwiązanie dla osób, u których problemy z potencją mają niewielkie nasilenie, dopiero się pojawiają i nie są związane z poważnymi chorobami (na przykład schorzeniami układu krążenia).

Warto też zaznaczyć, że suplementy należy stosować z rozwagą. Wiele z nich można przedawkować. Zawsze trzeba trzymać się wytycznych podanych na opakowaniu, zarówno w związku z dawkowaniem, jak i środkami ostrożności (przeciwwskazaniami).

Żeń-szeń na potencję

Żeń-szeń jest jednym z popularniejszych naturalnych suplementów na potencję. Saponiny zawarte w korzeniu czerwonego żeń-szenia koreańskiego przyspieszają reakcję chemiczną, na drodze której prącie wypełnia się krwią. Żeń-szeń należy przyjmować kilka razy dziennie, nie przekraczając dawki podanej przez producenta. Nie każdy suplement zawiera tak samo dużo saponin, warto więc wybrać produkt ze sprawdzonego źródła. cierpliwa, kilkutygodniowa suplementacja żeń-szeniem wspomaga erekcję, ale też wpływa pozytywnie na poziom energii i libido. Po 2 miesiącach kuracji należy zrobić dłuższą przerwę.

Korzeń maca na potencję

Innym naturalnym suplementem jest korzeń pieprznicy peruwiańskiej (znany jako korzeń maca). Warto stosować go ostrożnie - obserwacje wskazują na to, że suplementacja tą rośliną podnosi poziom libido oraz wspomaga potencję, jednak dokładny mechanizm działania nie jest jasny.

Suplementacja cynku na potencję

Pozytywny wpływ na potencję ma także cynk. Ten pierwiastek znajduje się w suplementach na potencję ze względu na działanie przeciwko niedoborom testosteronu. Należy bardzo uważać z suplementacją cynku. Zbyt duże dawki lub zbyt długie stosowanie może spowodować przerost prostaty.

Preparaty z asparaginianem L-argininy

Ten tajemniczo brzmiący związek stanowi początkowy etap reakcji chemicznej istotnej w procesie erekcji członka. Asparaginian L-argininy przekształca się w niej finalnie do tlenku azotu, który zwiększa przepływ krwi. Dawki muszą jednak być dość wysokie, by suplement mógł zadziałać. Nie należy jednak przedawkowywać substancji!

Gdy suplementy na potencję nie działają

Jeśli suplementy diety, nawet przyjmowane odpowiednio długo i we właściwych dawkach, nie pomagają osiągnąć i utrzymać erekcji, pozostają preparaty z sildenafilem (Viagra, Kamagra itp.). To substancje przyjmowane doraźnie, bezpieczne, pomagające w osiągnięciu wzwodu w ciągu kilkunastu minut po zażyciu.